5 Aralık 2011 Pazartesi

Mutluluk mutluluk mutluluk...

Sabah gazetesinin sanıyorum 2007 yılı civarında okuduğum bir haberine göre mutlu olmak çok kolay...Ben ki her daim gülme potansiyeline sahip bir insan olarak, yine de denenmeli diyorum. :)

İşte size Prozac etkisi yaratacak formül... :)
İngiltere'nin "Men's Health" adlı sağlık haberleri sitesinden alınan bilgiye göre, psikolojik olarak iyi hissetmenizi sağlayacak yiyeceklerin listesi şöyle;
  • Süt ve fındık :Mutluluk hormonu olarak bilinen seratonini harekete geçiriyor.Aynı depresyon ilaçları gibi tki ettikleri için "doğal Prozaclar" da diyebiliriz :)
  • Hindi :"Phenylalanine" ismi verilen bir amino asit içeriyor.İçinizden yok artık diyeceğinizi biliyorum ama bu da vücutta keyif verici olarak bilinen dopamine dönüşerek iyi hissetmeye yardımcı oluyor.
  • Çikolata :Anadomine içeriği beynin haz alma noktalarını harekete geçiriyor.
  • Uskumru :Omega-3 içeriği beyin nöronları arasındaki bağlantıyı arttırıyor.Aynı zamanda seratonin salgılanmasını sağlıyor.
  • Kıvırcık Lahana :Depresyonun bir nedeni de vücuttaki folik asitin azalmasıdır.Kıvırcık lahana ise içerisindeki yüksek miktarda folik asit ile depresyondan uzak kalmanıza yardımcı oluyor.
Mutlu olmak bu kadar kolaysa, afiyet olsun diyorum... :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder