31 Ocak 2012 Salı

Brownie Kurabiyecikler :)

Bir süredir takip ettiğim bir blogdaşım sayesinde, bu akşam çayın yanında inanılmaz bir lezzete kavuştum.Mutfakta bir şeylerle uğraşmaktan hem zevk alan hem de fazla bir şey beceremeyen biri olarak, artık en yakın takipçisi olduğum HAYAT CAFE TARİFLERİ (http://meliha-canmoullarm.blogspot.com/)'ne bir göz atmanızı kesinlikle öneriyorum.Tarifleri hem samimi hem de çok anlaşılır ve pratik bir şekilde anlatılmış, ayrıca da Meliha Hanım'ın marifetleri ellerinde denenmiş olduğu için gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz.
Ben de bu akşam üstü Brownie Kurabiye tarifine göz atarken, kurabiyelerin fotoğrafları karşısında dehşete düştüm ve hemen kolları sıvadım.Ölçüleri tam da Meliha Hanım'ın belirttiği şekilde uyguladıktan sonra ortaya çıkan lezzet doyumsuzdu.


Meliha Hanım'a bu güzel tarifi için çok teşekkür ediyorum ve benim gibi çikolata canavarlarına kesinlikle tavsiye ediyorum.Buyurun bu şirin Brownie Kurabiyeciklerimin tarifine...:))
Malzemeler:
2 yumurta
1 pk. margarin (oda sıcaklığında)
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı şeker 
1 pk. kakao
1 pk. vanilya
1 pk. kabartma tozu
Aldığı kadar un
Şerbeti için:
1 buçuk su bardağı süt
1 su bardağı şeker

Yapılışı:
 Yumurta ve şekeri bir kaba koyup, şeker eriyinceye kadar çırpıyorsunuz.Kalan tüm malzemeyi de ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyorsunuz.Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, yuvarlıyorsunuz ve yağlanmış bir tepsiye yerleştiriyorsunuz.Fırında 180 derecede, kurabiyelerinizin üzeri çatlayana kadar pişiriyorsunuz.Fırından çıkarttığınız sıcak kurabiyeleri, hazırladığınız şerbete batırıp iyice yumuşadığından emin olduktan sonra bir tabağa diziyorsunuz.Üzerine hindistan cevizi yada fıstık serperek servis edebilirsiniz.Afiyet olsun. ;)
Ellerime sağlıkkk :))))

2 yorum: