5 Temmuz 2012 Perşembe

Bir Silgi Olsaydın...

"Bir silgi olsaydın ne silmek isterdin.... ?
Hatalarını mı yoksa kötü anılarını mı.... ?
Yoksa başarısızlıklarını mı ?
Kalem olsaydın kimi eklemek isterdin hayatına.?
Seni dinleyecek birini mi..?
Sana küçük mutluluklar yaşatanları mı..?
Yoksa her daim yanında olanları mı..?
Şimdi durup bir düşün, neler eklemek isterdin....?
Neler silmek isterdin... ?"

Nazım Hikmet 



Hayatımda herşey olsun istedim.Gerektiğinden fazla üsteledim belki de, olması için...
"Aşk" dedim olsun hayatımda; ödünler verdim, sevgidenden öte saygı gösterdim, benliğimi bir kenara bırakıp "sen" dedim, olmayacakları oldurmak istedim uğrunda...
Sonra döndüm baktım, kendimi göremedim.Ne anlattığımı anlayabilmiş ne de çözüm bulmak için gayret etmiş bana, kendine, bize... 
"İş" olsun hayatımda dedim; sabahladım, çabaladım, herşeye ve herkese yetmek için uğraştım, anlamak istedim ve yardımcı olmak, zaman ayırdım olması gerekenden fazla...
"Dostum" olsun dedim; hayatta kimseyi dinlemediğim kadar dinledim, kendime ayırmadığım zamanı dostuma verdim ve peşine düşmedim...
Sonra kendi hayatımdan kendimi soyutladım ve dönüp hayat kırıntılarıma bir baktım.
Herşey başladığım gibi, herşey olduğunca, ilerlemeden, durağan ve bensiz de benle de aynı...
Anladım ki, olmuyorsa olmuyordur...
Gönlün rahatsa, elinden geleni yaptıysan zorlamaman gerektiğini anladım.
Şimdi elimde bir silgi ve kalem...Bir de eklediklerimle çıkardıklarımla yine bana ait olan hayatım...

1 yorum: