23 Mayıs 2012 Çarşamba

Ahh Nerede O Eski Aşklar ????

Zaman zaman üstüne bindikçe, hayat hızla akıp giderken hiç düşündünüz mü; acaba eskiden yani 1960'lı yıllarda, aşklar nasıl anlatılıyordu?
Sevdalandığı kızı ya da çocuğu gören kişi, duygularını nasıl ifade ediyordu?
Peki ya şimdi? Aşkımızı nasıl ifade ediyoruz hiç farkında mısınız?


Sizlerle 60'lı yıllardan günümüze, aşk-ı ilanların nasıl yapıldığını ve değişen duygu yoğunluğuyla, içi boşalmış kelimelerle nasıl ifade edildiğini paylaşmak istiyorum.

Biraz traji-komik de olsa, bakalım ne hallere gelmişiz... :)))

1960'lı yıllar...
"Karşıma aniden çıkınca, ziyadesiyle şaşakaldım ve çok mütehassis oldum.Nasıl bir eda takınacağıma hüküm veremedim, adeta vecde geldim.Buna mukabil az bir müddet sonra kendimi toparlar gibi oldum.Cemalinde beni fevkalade rahatlatan bir tebessüm vardı.Üstümü başımı toparladım, kendimden emin bir sesle, "Akşam-ı şerifleriniz hayrolsun." dedim."

1970'li yıllar...
"Karşıma birdenbire çıkınca, çok şaşırdım ve hislendim.Ne yapacağıma karar veremedim, heyecandan ayaklarım titredi.Ama çok geçmeden kendime gelir gibi oldum.Yüzünde beni rahatlatan bir gülümseme vardı.Üstüme çeki düzen verdim, kendimden emin bir sesle, "İyi akşamlar" dedim."

1980'li yıllar...
"Karşıma aniden çıkınca, fevkalade şaşırdım ve duygulandım.Nitekim ne yapacağıma hüküm veremedim, heyecandan ayaklarım titredi.Amma ve lakin kısa bir süre sonra kendime gelir gibi oldum.Nitekim yüzünde beni rahatlatan bir tebessüm vardı.Üstüme çeki düzen verdim ve kendimden emin bir sesle, "Hayırlı akşamlar" dedim."

1990'lı yıllar...
"Karşıma birdenbire çıkınca, çok şaşırdım ve duygulandım.Fena halde kal geldi yani...Ama bu iş bizi bozar dedim.Baktım o da bana bakıyor, bu iş tamamdır dedim.Manitayı tavlamak için doğruldum, artistik bir sesle, "Selam" dedim."

2000'li yıllar...
"Abi onu karşımda öyle görünce çüş falan oldum yani, duygu durumum kabardı.Oğlum bu iş bizi kasar dedim, fena göçeriz dedim, enjoy durumları yani...Ama concon muyum ki ben, baktım ki o da bana kesik, sarıl oğlum dedim bu manita senin."Hav ar yu yavrum?" diye yanaştım."

Gördüğünüz gibi nereden nereyeee... :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder