24 Nisan 2013 Çarşamba

Bugün günlerden, ÇİLEK ♥

Çevremdeki herkes bilir, çileğe olan aşkımı...Kırmızı kırmızı, minnak minnak tatlı meyveciklerle aramda tuhaf bir bağ var.Senelerdir gördüğümde bu kadar mutlu olduğum, yediğimde bu kadar haz aldığım başka bir meyve olmadı.Çileğe olan aşkım bambaşka... :)

Öyle pudra şekeri olmazsa yiyemem diyenlerden de değilim.Çileği her türlü yeme potansiyeline sahip bir varlığım. :)Çilekli pasta, çilekli jöle, çilekli süt, çilekli milkshake, çilekli puding, çilekli gofret, çilek ve fondü...
Kısacası hayatımın vazgeçilmez bir ögesi, çilek! ♥ 


Bu harika görüntüsünün yanı sıra, çileğin faydaları da saymakla bitmiyor.İşte sizlere birkaçı...

Diş etlerini güçlendiriyor ve dişleri beyazlatıyor.
Sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olup, zayıflamayı da kolaylaştırıyor.
Kansere karşı koruyucu bir özelliği vardır.
Çok iyi bir antioksidan olması sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
Sakinleştirici etkiye sahip olduğundan, stresi azaltıp tansiyonu düşürüyor.
Cildi nemlendirip taze bir görünüm kazandırıyor.(Laf aramızda, çilek püresini haftada bir sütle karıştırıp yüzünüze maske olarak kullanabilirsiniz.Tavsiye ediyorum. :))
Damar tıkanıklığını önlüyor ve kolesterolü düşürüyor.
Regl kanamalarını düzenliyor.
Romatizmaya iyi geliyor.

Derkeeennn daha da bir çok faydası var.Fakat benim için en önemli özelliği, yerken ağızda bıraktığı o eşsiz lezzet...

Çilekle aramızda öyle bir bağ var ki, beni mutlu etmek için sevdiklerimin başvurduğu tek adres halini aldı.İşte kanıtı... :)

Canım babamın, İstanbul ziyaretim sırasında beni karşılamak üzere odama bıraktığı çilekciklerimmm ♥  ...Sonu biraz sancılı da olsa hepsini yedim diyebilirim. :) 

Edirne'de okuduğum için İstanbul'a sıklıkla gidemediğim bir dönemde, Moda Meleği olarak da tanıdığınız canım arkadaşım Mine'nin sabahın bir köründe yolladığı fotoğraf ♥  ... :) Artık İstanbul'a gitmem gerektiğinin sinyallerini almam için tabii ki... :)))

Her derde deva çileği sizlere de tavsiye ediyorum.
Çilek aşkı bambaşkaaa... ♥ ♥ 

Sizin aşkınız hangi meyvenin vitamininde gizli???

1 yorum: